Potas.

Potas jest niezwykle istotnym minerałem dla naszego organizmu. Jego dobroczynne działanie jest trudne do przecenienia. Jest pierwiastkiem niezbędnym w utrzymaniu równowagi wodno – elektrolitowej organizmu. Obniża ciśnienie, gwarantuje prawidłową pracę nerwów oraz mięśni. Poprawia także wygląd skóry, sprawiając, że staje się ona bardziej jędrna. Potas bierze udział w tworzeniu białek.

Jego niedobór jest groźny dla ludzkiego organizmu. Prowadzi do niewydolności układu krążenia, nadciśnienia tętniczego. Jest przyczyną zaburzeń w pracy mięśni i układu pokarmowego. Niedobór potasu może także prowadzić do depresji.

W dobrze zbilansowanej diecie niedobór potasu nam nie grozi i nie ma raczej potrzeby przyjmowania go w tabletkach. Potas znajdziemy przede wszystkim w pomidorach oraz warzywach liściastych. Znajdziemy go także w ziemniakach, roślinach strączkowych, soi oraz niektórych owocach, np. w bananach i owocach cytrusowych. Różnorodna dieta zapewni nam nie tylko odpowiednią ilość potasu, ale i innych mikroelementów.

Read User's Comments0

Gimnastyka.

Niezwykle ważna dla naszego organizmu jest aktywność fizyczna. Nie wszystkie jej formy będą dla każdego wskazane, jednak gimnastykę można polecić większości osób. Niestety ale duża część osób przestała się gimnastykować od skończenia szkoły, czyli przymusu w postaci lekcji wf.

Gimnastyka poprawia pracę układu krążenia oraz serca. Pozwala lepiej dotlenić organizm. Gimnastyka poprawia pracę mięśni i stawów, rozciąga i uelastycznia organizm. Odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą w przypadku bólu kręgosłupa. Gimnastyka koryguje wady postawy, poprawia także samopoczucie psychiczne.

Warto wyrobić sobie nawyk systematycznej gimnastyki. Dla poprawy zdrowia wystarczy ćwiczyć około trzech razy dziennie po trzydzieści minut. Jednak najskuteczniej działa gimnastyka codzienna, można ją skrócić do dwudziestu minut. Ćwiczymy przy otwartym oknie albo w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu, trzeba też zadbać o odpowiedni strój, który nie będzie krępował ruchów. Jeśli dawno nie ćwiczyliśmy, najtrudniej będzie zacząć, ale warto się zmotywować, później ćwiczyć będziemy dużo chętniej.

Read User's Comments0

Zdrowy styl życia.

Jeśli chcemy cieszyć się dobrym samopoczuciem naszego organizmu, musimy prowadzić zdrowy styl życia. Taki styl życia nie jest trudny do wdrożenia, a jego korzyści dla zdrowia i dobrego nastroju są nieocenione. Zdrowy styl życia to przede wszystkim odpowiednia dieta, ruch, przebywanie na świeżym powietrzu i obniżenie poziomu stresu. Ważne jest także wysypianie się i nieprzemęczanie organizmu.

Dieta powinna być dobrze zbilansowana, by zapewnić odpowiednie proporcje różnych składników odżywczych. Ważne dla zdrowia jest spożywanie pełnoziarnistego pieczywa oraz warzyw i owoców. Ograniczyć należy cukier i białe pieczywo, a także kawę i herbatę. Aktywność fizyczna, aby pomogła zachować lub poprawić zdrowie, powinna być odpowiednia pod względem intensywności i systematyczna.

Częstym problemem w dzisiejszych czasach jest niewysypianie się. Wiąże się to z brakiem czasu. Warto jednak pamiętać, że odpowiednia ilość snu poprawia odporność organizmu i dobre samopoczucie psychiczne. Zdrowy styl życia to także brak uzależnienia od papierosów czy alkoholu oraz innych czynników.

Read User's Comments0

Stres.

Jeśli chcemy cieszyć się dobrym zdrowiem, musimy zmniejszyć poziom stresu w naszym życiu. Dla zapewnienia sobie dobrego zdrowia brak stresu jest równie ważny jak zbilansowana i dobrze dobrana dieta oraz aktywność fizyczna. Stresu nie da się całkowicie wyeliminować z naszego życia, ale musimy starać się reagować spokojniej na wydarzenia i nauczyć relaksować.

Wpływ stresu na rozwój różnych chorób nie budzi dziś żadnych wątpliwości. Stres prowadzi nie tylko do schorzeń na tle psychicznym jak np. nerwice ale też do schorzeń organizmu. Stres powoduje m.in. kłopoty z sercem i układem krążenia, jest przyczyną nadciśnienia, może być także przyczyną nowotworów. Wysoki poziom stresu zmniejsza odporność organizmu, często prowadząc do grypy i przeziębień.

Dla zapewnienia sobie zdrowia niezbędne jest wyrobienie sobie pewnej odporności na stres, ważne jest, by nie reagować przesadnie w przypadku błahych problemów. Trzeba także pamiętać o codziennym relaksowaniu się, szczególnie przed snem, co ułatwi zasypianie.

Read User's Comments0

Witamina B12.

Jedną z ważnych witamin dla naszego zdrowia jest witamina B12 (cyjanokobalamina). Witamina ta wpływa na prawidłową gospodarkę węglowodanami, tłuszczami i białkami. Jest ważna w procesie budowy warstwy ochronnej komórek nerwowych. Witamina B12 uczestniczy w budowie czerwonych krwinek. Jest niezbędna w przyswajaniu żelaza.

Niedobór witaminy B12 powoduje kłopoty z układem pokarmowym. Jest także przyczyną osłabienia organizmu. Niedobór witaminy prowadzi także do anemii (gdyż nie zostaje wchłaniane żelazo) oraz obniżenia odporności.

Źródłem witaminy B12 jest mięso i drób. Znajdziemy ją także w rybach, owocach morza oraz jajach, mleku i jego przetworach (różnego rodzaju serach), w jogurcie. Urozmaicona dieta zwykle wystarczy, aby zapewnić odpowiedni poziom witaminy B12 w organizmie. Jeśli nastąpił jednak jej niedobór, można się wspomóc tabletkami zawierającymi tą witaminę. W momencie, gdy tabletki pomogą zapewnić odpowiedni poziom witaminy B12 w organizmie, można z nich zrezygnować i skupić się na odpowiedniej diecie.

Read User's Comments0

Witamina B1.

Witamina B1 to witamina z grupy witamin B. Jak wszystkie witaminy z tej grupy, jest ona rozpuszczalna w wodzie. Jest niezbędna do prawidłowej pracy organizmu. Jest ważna w prawidłowej pracy mózgu i serca. Wpływa na procesy zapamiętywania. Wpływa na wydalanie toksyn z organizmu. Witamina B1 przekształca energię z pożywienia w energię niezbędną do  prawidłowej pracy komórek organizmu.

Niedobór witaminy B1 można stwierdzić w przypadku osłabienia i problemów z koncentracją Niedobór tej witaminy jest także przyczyną utraty łaknienia i zaburzeń układu pokarmowego.

Naturalnym źródłem witaminy B1 jest mięso i podroby. Znajdziemy ja także w pieczywie pełnoziarnistym, brązowym ryżu, drożdżach i roślinach strączkowych. Pieczywo pełnoziarniste jest dobrym źródłem większości witamin z grupy B, jest także bogate w błonnik, jest dużo zdrowsze od pieczywa białego. Witaminę B1 znajdziemy także w mleku i jajach. Tak powszechne występowanie witaminy B1 pozwala nie martwić się o jej niedobór. Trzeba tylko zadbać o urozmaiconą dietę.

Read User's Comments0

Witamina B6.

Jedną z bardziej znanych witamin z grupy B jest witamina B6. Na rynku jest wiele preparatów zawierających w sobie tą niezwykle ważną dla ludzkiego organizmu witaminę, ale warto ją sobie zapewnić przede wszystkim przez odpowiednie pożywienie.

Witamina B6 ma istotne znaczenie dla organizmu. Stabilizuje ona ciśnienie krwi oraz pracę serca, przeciwdziała miażdżycy. Poprawia pracę mózgu, pracę jelit. Pomaga w spalaniu składników odżywczych, tj. węglowodanów, tłuszczy i białek. Przeciwdziała także napięciu przedmiesiączkowemu.

Niedobór witaminy B6 to osłabienie i brak energii, a także zwiększona podatność na infekcje. Niedobór witaminy B6 zwiększa podatność na stany depresyjne.

Witamina B6 powszechnie występuje w pożywieniu. Znajdziemy ją w mięsie, rybach, pieczywie pełnoziarnistym. Jej źródłem są także banany i orzechy. Jeśli mamy znaczny niedobór tej witaminy można też sięgnąć po preparaty z witaminą B6, a po uzupełnieniu niedoborów, zwrócić większą uwagę na odpowiednią dietę, uwzględniając szczególnie pożywienie, które jest źródłem tej witaminy.

Read User's Comments0

Witamina PP.

Często słyszymy o witaminie PP. Jest to inna nazwa jednej z witamin z grupy B, a dokładnie witaminy B3. Witamina B3 jak inne witaminy z grupy B należy do witamin rozpuszczalnych w wodzie. Jest bardzo ważna w prawidłowej pracy naszego organizmu.

Witamina PP jest niezbędna w procesie produkcji czerwonych krwinek oraz w syntezie przeciwciał. Zapewnia ona prawidłową pracę mózgu. Sprawia, że skóra jest zdrowa, obniża poziom cholesterolu. Bardzo korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego.

Brak witaminy PP prowadzi do problemów ze skórą, stanów zapalnych, sprawia też że skóra traci blask. Niedobór witaminy B3 powoduje osłabienie, utratę apetytu, może spowodować anemię.

Witaminę PP bez problemu znajdziemy w pożywieniu. Jej dobrym źródłem jest pieczywo pełnoziarniste, rośliny strączkowe, drób, ryby morskie. Znajdziemy ją także w orzechach, maśle orzechowym oraz ziemniakach.

Jeśli objawy wskazują na brak tej witaminy, warto zacząć spożywać większą ilość pożywienia, które zapewnia tą witaminę. Witamina PP jak i inne jest lepiej przyswajalna z pożywienia niż z preparatów witaminowych.

Read User's Comments0

Witaminy w pożywieniu czy suplementach?

Witaminy są niezbędnym składnikiem odżywczym zapewniającym właściwą pracę organizmu. Można je przyjmować z pożywienia albo dzięki różnym preparatom multiwitaminowym.

Preparaty multiwitaminowe mają swoich zwolenników i przeciwników. Często oprócz niezbędnych witamin zawierają też potrzebne dla organizmu pierwiastki. Są niezbędne jeśli brakuje nam jakiś witamin lub z jakiegoś powodu nie możemy sobie zapewnić urozmaiconej diety. Większość suplementów zwiera te witaminy i minerały, których zazwyczaj brakuje w naszym organizmie.

Najlepiej przyswajane przez organizm są witaminy zawarte w pożywieniu. Urozmaicona dieta zapewni naszemu organizmowi wszystkie niezbędne witaminy w odpowiedniej ilości.

W pierwszej kolejności powinno się stosować zapewnienie sobie witamin dzięki pożywieniu. Preparaty multiwitaminowe powinny służyć tylko jako dodatek do urozmaiconej diety. Błędem jest nie zwracanie uwagi na pożywienie, a zamiast tego spożywanie preparatów witaminowych, nie zastępują one odpowiedniej diety.

Read User's Comments0

Nowotwory płuc.

Większość zachorowań na nowotwory płuc jest skutkiem palenia. Powszechnie wiadomo, do czego prowadzi uzależnienie od nikotyny, mimo to wiele osób lekceważy te skutki, przywołując przykłady osób, które paliły a dożyły w długim zdrowiu długich lat. Te wyjątki jednak potwierdzają regułę, która głosi, że palenie nikotyny szkodzi naszemu organizmowi i często prowadzi do nowotworów płuc.

Objawy nowotworu płuc są podobne do przewlekłego zapalenia oskrzeli, zwykle jest to kaszel, duszności i świszczący oddech. Mogą też występować bóle podczas oddychania. Leczenie polega przede wszystkim na wycięciu guza razem z kawałkiem płuca. Stosuje się także radioterapię i chemioterapię.

Najlepiej jednak zapobiegać tej chorobie, a można to zrobić przez rzucenie palenia. Nie jest prawdą, że papierosy mentolowe i light są bezpieczniejsze, są takim samym zagrożeniem jak inne. Palenie jest szczególnie niebezpieczne dla osób, które mają genetyczne skłonności do nowotworu. Warto też pamiętać, że paląc papierosy narażamy nie tylko siebie, ale i innych.

Read User's Comments0